Deaktivace systému AdBlue vypnutí SCR DPF je téma, které mnohé řidiče rozděluje, ale pokud se na to podíváme ze zkušenosti těch, kteří tuto úpravu zkusili, jde především o praktickou stránku a o opravdovou radost z jízdy bez starostí. Systém AdBlue je v moderních dieselech a je určený k tomu, aby snižoval emise oxidu dusíku, a dělá to dobře, ale v reálu to často znamená nepříjemnost, jako např. nutnost neustálého doplňování kapaliny, občasné chybové hlášky na palubce, omezení výkonu motoru, když je nádrž prázdná nebo senzor něco vyhodnotí špatně.
Pro mnoho řidičů to může být dost nepříjemný, protože auto přestává fungovat tak, jak si pamatují z doby, kdy systém AdBlue nebyl součástí. Právě proto je odstranění AdBlue pro ně vlastně návratem k jednoduchosti a pohodě za volantem. Motor už není neustále kontrolován nějakými senzory, které ovlivňují výkon, a řidič dostane zpět pocit, že auto reaguje přesně tak, jak chce on. Každé sešlápnutí plynu je plynulé, žádné nepříjemné omezení výkonu, žádné nečekané hlášky, které tě vytrhnou z radosti z jízdy. Auto najednou zase frčí, je to reálná změna, kterou člověk pozná hned na první projížďce.
Další velkou výhodou je úspora času a starostí. Už nemusíte řešit doplňování AdBlue, nákup speciální kapaliny, kontrolu senzorů a starosti kolem toho, že systém může zastavit motor v tu opravdu nemilou chvíli. Pro lidi, kteří víc jezdí, a to třeba, ať už po městě nebo na dlouhé trasy, je to osvobodivé. Najednou máte pocit, že auto je opravdu vaše, že mu rozumíte a že vás nikdy nenechá ve štychu jen kvůli nějakému elektronickému systému, který si myslí, že ví, co je pro motor nejlepší. Samozřejmě je potřeba, aby deaktivaci prováděl někdo, kdo tomu rozumí a ví, co dělá. Správně provedená deaktivace systému AdBlue nepoškodí motor, jen mu vrátí drive a řidiči klid.