Trampolína je perfektní antistres

Jdou na vás chmury? Tak si zaskákejte

V poslední době přibývá mezi lidmi stresových situací. Stres je odpověď organismu na nějaký druh ohrožení, před staletími se jednalo zejména o válečné konflikty nebo napadení zvířetem v přírodě, ale dnes jsme stresem ohrožováni mnohem víc díky tomu, že se dostáváme do mnohdy neřešitelných konfliktních situací v mezilidských vztazích. K ohrožení může paradoxně dojít i v rodině, kdy se partneři začnou mezi sebou hádat, a konflikt přeroste v ostré napadání. Nemusí jít o napadení fyzické, stačí slovní, což vám odebere z aury energii a vy se pak cítíte unavení, jako po flámu.

trampolína s ochrannou sítí

Problém je v tom, že takových situací je mezi lidmi stále mnoho, možná, že i čím dál, tím víc, a to pak vyžaduje radiální řešení. Někdo to urovnává alkoholem, jiný kávou, někdo se přejídá, zkrátka jde o velmi nevhodné způsoby řešení. Máme pro vás lepší tip – což takhle vyzkoušet velkou zahradní trampolínu pro děti i pro dospělé?

zahradní trampolína

Skákání na trampolíně se řadí mezi antistresy, které fungují velice spolehlivě i bez vedlejších účinků. Skákáním se rozpohybuje zlenivělý lymfatický systém, který podpoří imunitní systém, zároveň se do krve uvolní hormony štěstí (endorfiny) a potlačí se tím hormony stresové. Dojde k hormonálnímu vyvážení (rovnováze) a začnete se opět dostávat do svého původního tempa a rozpoložení.

Užívejte adaptogeny

Skákání na trampolínách lze podpořit i adaptogenními rostlinami. Ty mají schopnost snižovat hladinu stresu a upravovat rovnovážný stav, co se týče hormonů. Mezi adaptogeny patří Ashwagandha, Ženšen, Rozchodnice růžová, anebo Kotvičník zemní.

Adaptogeny jsou mnohem lepší volbou, než káva, která sice povzbudí, ale naopak zvyšuje hladinu adrenalinu a kortizolu. A v kombinaci s trampolínou máte perfektní možnost, jak zlepšit vlastní zdraví, co se týče fyzické kondice i psychické odolnosti.

1 měsíc ago